Servis pro média

16. ročník "RHODOS – cena za image" se rozbíhá

Křišťálové sošky si odnesou významní globální hráči i české značky, které se nenechaly v silné mezinárodní konkurenci zahanbit.

20
14

Sdružení Rhodos – firemní image vyhlásilo šestnáctý ročník národní soutěže o nejpůsobivější firemní image. Cílem soutěže je ohodnotit image jednotlivých společností a ve vybraných oborech výroby a služeb vybrat ty nejlepší.

Soutěž o firemní image od roku 1997 vyhlašuje občanské sdružení Rhodos, které je v současné době tvořeno fyzickými osobami Janem Herzmannem, Ladislavem Báčou, Miroslavem Černým, Michalem Richterem a Michalem Ševerou.

Žebříček firem s nejlepší image bude jako obvykle sestaven na základě průzkumu, do kterého se každý rok zapojuje 300 vrcholových manažerů z náhodně vybraných firem v celé České republice. Manažeři jsou požádáni, aby spontánně jmenovali pět firem z každého oboru a z nich potom vybrali tu s nejlepší image. Výsledné pořadí jednotlivých firem je určeno na Rhodos indexu. Podrobnosti jsou uvedeny v odkazu Metodika soutěže. Výzkum opět pořádat renomovaná agentura ppm factum research (dříve Factum Invenio). Hlavní jádro soutěžních kategorií zůstane stejné jako v předešlém ročníku, jejich celkový počet se ale sníží.

Výsledky 16. ročníku soutěže Rhodos o nejpůsobivější image v roce 2014 budou oznámeny na slavnostním vyhlášení v říjnu 2014.



15. ročník RHODOS – cena za image zná své vítěze

Křišťálové sošky si odnesou významní globální hráči i české značky, které se nenechaly v silné mezinárodní konkurenci zahanbit.

Jména vítězů 15. ročníku prestižní soutěže RHODOS – cena za image byla zveřejněna 17. září 2013 na slavnostním galavečeru v rezidenci primátora hlavního města Prahy. Firemní image v rámci tohoto projektu hodnotil reprezentativní panel více než 300 českých i zahraničních vrcholových manažerů působících v České republice.

V letošním roce byly oceněny tři firmy, které obhájily loňské vítězství ve své kategorii. S náskokem a zároveň s nejvyšším Rhodos Indexem napříč všemi kategoriemi potvrdila své loňské prvenství společnost Zentiva (v kategorii Farmaceutické společnosti). Loňské vítězství obhájily také společnosti Globus a Nestlé.

Druhý a třetí nejvyšší index získali noví vítězové Škoda Auto v kategorii Výrobci a dodavatelé nepotravinářských výrobků a Home Credit za Poskytovatele nebankovních půjček. Ostatní kategorie skončily vyrovnaněji, ve svých kategoriích nově zvítězili v abecedním pořadí Alza, Google, Plzeňský Prazdroj, Strabag a T-Mobile.

Výsledky 15. ročníku RHODOS – cena za image:

Výrobci a dodavatelé foodNestlé Česko, s.r.o.
Výrobci a dodavatelé non-foodŠkoda Auto a.s.
Výrobci a dodavatelé nápojůPlzeňský Prazdroj, a. s.
Obchodní řetězceGlobus ČR, k.s.
Telekomunikační společnostiT-Mobile Czech Republic a.s.
Internetové vyhledávače a zpravodajské portályGoogle Czech Republic, s.r.o
Stavební společnostiSTRABAG a.s.
Internetové obchody (e-shops)Alza.cz a.s.
Poskytovatelé nebankovních půjčekHome Credit, a.s.
Farmaceutické společnostiZentiva Group, a.s.

Jan Herzmann, předseda občanského sdružení Rhodos, k výsledkům soutěže řekl: „Znovu se ukázalo, že firem s výbornou image je mnoho a vybrat z nich tu nej nej dá práci. Jsem rád, že v ostré konkurenci se opět prosadily i české společnosti.“

Občanské sdružení RHODOS – firemní image organizuje soutěž tak, že jakýkoli netransparentní vliv na výsledky je vyloučen. Hodnocení zajišťují respektované výzkumné agentury ppm factum research a Data Collect, organizátorem slavnostního večera vyhlášení cen byla společnost ppm factum.

V rámci galavečera byla vyhlášena také samostatná cena partnera Ragie Radio Music „Radio Image 2013“. Ocenění partner udělil společnosti DEKTRADE a.s.

V roce 2013 proběhla soutěž pod záštitou místopředsedy senátu ČR MUDr. Přemysla Sobotky, senátora Mgr. Jiřího Dientsbiera, ministra pro místní rozvoj ČR Mgr. Františka Lukla, MPA a radního hl. m. Prahy Ing. Jana Vašíčka.

Generálním partnerem projektu byla společnost Silnice Group a.s., hlavními partnery EDIKT a.s. a EPLcond s.r.o., partnery pak České Dráhy a.s., Fidentia s.r.o., Spa Hotel Felicitas, Chateau Herálec, Vinselect Michlovský a technický partner AV Media a.s.

Mediální partnerství převzali ATOZ Group a Regie Radio Music.
Autorem křišťálové sošky RHODOS – cena za image byl opět Ateliér Ange.

Tisková zpráva k dispozici ve formátu PDF